Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
September 11, 2006
Image Size
218 KB
Resolution
600×900
Thumb

Stats

Views
8,908 (1 today)
Favourites
138 (who?)
Comments
124
Downloads
34
×
No power in the 'Verse... by Ashwings No power in the 'Verse... by Ashwings
Hahah oookay. Guess who is a huge Firefly dork? Yeah me.

My friends and I started up a Firefly RPG game and I have the honour of being the pilot =D And here she is! Li-lin (lee-lynn) Jones! Graduated at the top of her class and destined to be one of the best pilots in the known 'Verse (universe, lol).

For those of you who watch the series, she's not like Wash, XD She's kinda like Kaylee but more badass and spunky, happy, nice, and innocent (if thats even humanly possible). She's a huge sucker and an 'easy mark' she believes that everyone is good ('Cept for Reavers) and she'll beleive almost anything you tell her. She's really spacey and has a bit of a leaky brainpan. She's a tough little girl for her age and has a heart of a lion in despite of her upbringing (she has like, a crappy family.)

Hahah I totally ripped off the clothing style from the Last Exile from Winry, Lavvy, Ravey(sp)? But the clothes were just too perfect and excatly how I pictured it. So here she is!
I purposely made her eyeballs kinda farther apart...makes her look more spacey and retarded lookin' hahah. And that random quote? I dunno I made it up I think.

Yup! Now I am off to class!



Oh! And here is the RPG Book! For all of you who wanted to know.
Add a Comment:
 
:iconkenichi2point0:
Kenichi2point0 Featured By Owner Sep 28, 2006
Cool pic! ...and actually I'm running a 'Firefly' rpg in a few months, I gotta draw out the characters, and work out the plot, the cool part of gaming with artists, is that it always produces a lotta art! :)

...so, nope you're not the only artistic rpg'erFirefly fan out there. :D
Reply
:iconelemental-magus:
Elemental-Magus Featured By Owner Sep 27, 2006  Hobbyist Traditional Artist
I love the Firefly series! omg when it ended it made me so sad but then they came out with a movie and woot! it was awesome! lovely drawing by the wat :clap: my favorite character was wash and jane cuz he killed me horribly and utterly.
Reply
:iconblackcatsmiling:
blackcatsmiling Featured By Owner Sep 20, 2006  Hobbyist Traditional Artist
:D kewl
Reply
:icontarotdragoon:
TarotDragoon Featured By Owner Sep 18, 2006
awsome pic! captured the leaky brainpan feat perfectly!
wow another firefly geek! I also have the RPG and try to force my friends to play it at every oppertunity! :woot: makes me want to post my Character.....

ok I feel sort of geeky after that outburst..... ^^;
Reply
:iconcaptainskellington:
CaptainSkellington Featured By Owner Sep 17, 2006
LOL My boyfriend is in love with Firefly... or maybe just with Kaylee... not sure. But I'm sure he would love Li Lin.

If she was in the real show she looks kinda like she'd be played by Jorja Fox.
Reply
:iconspyg:
SpyG Featured By Owner Sep 17, 2006  Hobbyist General Artist
But since that she's the top pilot..... ucan't say anything more about her.... XDDDD
Reply
:iconwritingrin:
WritingRin Featured By Owner Sep 16, 2006  Hobbyist Writer
yaaaay for firefly!
Reply
:iconkiverah:
Kiverah Featured By Owner Sep 16, 2006  Hobbyist Traditional Artist
Damn right there's not enough fanart of Serenity! This is beautiful!
Reply
:iconthe-burning-claw:
the-burning-claw Featured By Owner Sep 15, 2006
omg firefly fancharacter! *flail* Firefly/Serenity is love. Supposedly the cast is trying to raise enough money to produce a second season, but I wouldn't trust that as I heard it on the internets (they have a 'site for it though).
Reply
:iconkazuyadarklight:
KazuyaDarklight Featured By Owner Sep 15, 2006
Very nice, and given your description I agree the cloths are just too perfect, she really looks like she would be as you describe her.
Reply
:iconx-akiko-x:
X-Akiko-X Featured By Owner Sep 15, 2006  Hobbyist Photographer
Firefly is way too awesome.
Reply
:icongravymonkey:
gravymonkey Featured By Owner Sep 15, 2006
Very nice job. Good to see there are other firefly fans out there. Have you signed the petition to bring it back yet? If not, go here: [link]
Reply
:iconstipend:
stipend Featured By Owner Sep 14, 2006   General Artist
firefly forever :(
Reply
:icones02:
es02 Featured By Owner Sep 14, 2006
"Last Exile from Winry," so not the winry from FMA then? :D

Awesome though, is that colored with markers? if so what kind?
Reply
:iconenkiltheforgottenone:
good god, and I thought I was the saddest thing this side of the gorram 'verse. I have my own pilot actually... Juno of the Infidel... hehe he's a loony.
Reply
:iconpinkpetunia:
PinkPetunia Featured By Owner Sep 13, 2006
:heart: Firefly!!!
Reply
:iconlyosiris:
LyOsiris Featured By Owner Sep 13, 2006
omg! firefly! yes!

i'm so in love with that series, and this character has a definite style likeness to kaylee. and apparently the same cuteness too :D

this is awesome. (:
Reply
:icondfadler:
DFadler Featured By Owner Sep 12, 2006
Looks great :)
Reply
:iconuniison:
uniison Featured By Owner Sep 12, 2006
when i first saw this, i thought it was kaylee then after reading it, it sounded like you used her as a base but altered her. *snickers* itd be so weird to see kaylee as a badass.
Reply
:iconmeteor-summoner:
Meteor-Summoner Featured By Owner Sep 12, 2006
Very cool - everyone must get lost in space at one time or another...unfortunately, it's pretty much too expensive and too much of a hassle to do so at this age so we'll have to make due with fictional people getting lost in space! :XD:

Firefly...I've heard of it, but I never actually watched it...is it the one with former Hercules as the captain...?? <__< >__>
Reply
:iconlordoforangesguraham:
Never seen Firefly, but this has actually got me interested, i really like your lines and the paper/parchment BG
Reply
:iconskorpios:
Skorpios Featured By Owner Sep 12, 2006
Very shiney, Ashwings.
Reply
:iconmatthew-j:
Matthew-J Featured By Owner Sep 12, 2006  Hobbyist Artisan Crafter
Aside from the fact that a Firefly RPG sounds awesome, I love this picture. How did you get this style? I love it! Cheers.
Reply
:iconashwings:
Ashwings Featured By Owner Sep 13, 2006
I dunno! Just flew out of my imagination one day!
Reply
:iconmatthew-j:
Matthew-J Featured By Owner Sep 13, 2006  Hobbyist Artisan Crafter
Maybe you should do a tut on it some time. Thanks. Cheers.
Reply
:iconlost-my-sanity:
lost-my-sanity Featured By Owner Sep 12, 2006
FIREFLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*cheers*
Reply
:iconacidplush:
acidplush Featured By Owner Sep 12, 2006
Lol oh man i love that show too...and the movie...i should totally join it XD
Reply
:icondawnelainedarkwood:
DawnElaineDarkwood Featured By Owner Sep 12, 2006  Professional Digital Artist
I've never ewatched firefly but i really love ths girl... she has character coming out of her ears!
Reply
:iconjust-patrick:
just-patrick Featured By Owner Sep 12, 2006
teh sEX
Reply
:iconshadowhedgehog4ever:
ShadowHedgehog4ever Featured By Owner Sep 12, 2006
Yeah, Firefly is so awesome! So is this picture. ^^
Reply
:iconwingedwerewolf:
WingedWerewolf Featured By Owner Sep 12, 2006
aww she so cute. very spunky
Reply
:iconplaidcat:
plaidcat Featured By Owner Sep 12, 2006
I love it!!!!
I agree with all of the above; not NEARLY enough Firefly fanart out there. You have inspired me.

She looks like Saffron, but girly-cuter, and without the tig ol' bitties.
Reply
:iconthe-eagle05:
the-eagle05 Featured By Owner Sep 12, 2006  Hobbyist Photographer
:D Sssweeeet!!
Reply
:iconleotheyardiechick:
leotheyardiechick Featured By Owner Sep 12, 2006  Professional Traditional Artist
A Firefly fanartist! :w00t!:

I like her! I mean, she'll never replace Wash in my heart but I like her!
Reply
:iconmarikojunbi:
MarikoJunbi Featured By Owner Sep 12, 2006
O_O this looks like me when i was little... i hade the hair skinny SKINNY body... and big brown eyes

even if it kinda scares me i like it :B
Reply
:iconkuroki-kaze-9999:
Kuroki-Kaze-9999 Featured By Owner Sep 12, 2006
Man, I still have to watch Firefly! I've only seen the movie T_T

I liked the movie, so I'm assuming that I'll like the series aswell XD
Reply
:iconashwings:
Ashwings Featured By Owner Sep 12, 2006
the series is like 5 bazillion times better =D
Reply
:iconneurocidic:
Neurocidic Featured By Owner Sep 12, 2006
Firefly is awesome!! You rock!
Reply
:iconthelastoutlaw:
TheLastOutlaw Featured By Owner Sep 12, 2006
Man, I loved Firefly. Excellent pic. I really like the shading and textures.
Reply
:iconvincefoxlore:
VinceFoxLore Featured By Owner Sep 12, 2006
wooooooo! i luvz serenity, pissed me off that they killed wash, and book, it makes it hard to continue the series
Reply
:iconelmirasolo:
ElmiraSolo Featured By Owner Sep 12, 2006  Professional Filmographer
Great work, love the sketchy look. :heart:
Reply
:iconfoxtale:
Foxtale Featured By Owner Sep 12, 2006
Absolutely love the style. What'd be even cooler would be some fan art of the actual characters. ^^

Is that the Firefly RPG from the same people who do DnD?
Reply
:iconkitsunakage:
kitsunakage Featured By Owner Sep 12, 2006
I WILL NEVER EVER EVER EVER FORGIVE FOX FOR CANNING THAT SHOW. One more stunt like that and i'm taking to a clock tower with a sniper rifle.
Reply
:iconmissphantm:
missphantm Featured By Owner Sep 12, 2006
omg love teh firefly ... might have to commision you to make my dear little character >.<
Reply
:iconloud-little-thing:
Loud-Little-Thing Featured By Owner Sep 12, 2006
FIREFLY!!!!!!! FIREFLY!!!!!!! Kaylee and River! Eeeee! God i wish it hadnt been canceled. at least they didnt juts drop it all together and made the movie. Still, i think it would ahve made so much more sense if it was carried on in tv format.
Reply
:iconhysteriabound:
HysteriaBound Featured By Owner Sep 11, 2006
Nice, cool stuff. Her stare kinda weirds me out, in a good way. xD Yay for making up quotes.
Reply
:icontabascofanatikerin:
Tabascofanatikerin Featured By Owner Sep 11, 2006  Hobbyist
Looks a little bit like she was Bavarian :lol:
Great!
Reply
:iconrcoots:
rcoots Featured By Owner Sep 11, 2006  Hobbyist General Artist
I like it. She looks like a kid, but anybody knows that to pilot a spaceship, you can't be stupid. I like the style too, loose and free, like her.
Reply
:iconcrguardian:
CRGuardian Featured By Owner Sep 11, 2006  Hobbyist Writer
I love Firefly!!!! :wow:
Reply
:iconimmortal-lelio:
immortal-lelio Featured By Owner Sep 11, 2006
FIREFLY YAY! :D
I want to play in an RPG, too! My boyfriend and I are gunna be Simon and Kaylee for Hallowe'en. :)
Reply
Add a Comment: